خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / مواردی که در فرایند سئوی خود نادیده می‌گیرید

مواردی که در فرایند سئوی خود نادیده می‌گیرید

اگرچه داشتن یک فرایند سئوی طولانی مدت می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد اما استراتژی های کوتاه مدت نیز می تواند  تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی سایت شما داشته باشد. زمانی که صحبت از توسعه بازاریابی دیجیتال جدید یا استراتژی شهرت و اعتبار آنلاین به میان می آید دو رویکرد جدید پیش روی شما قرار خواهد گرفت.  در رویکرد اول  بازاریابان و استراتژیست های سئو کمپین های بسیار فعالی را ایجاد می کنند که محتوا را در اختیار مشتریان قرار می دهد و تلاش می کند واکنش فوری این افراد را به دست آورد و تقویت نماید. روش دوم بسیار واکنشگراست که در آن بازاریابان محتوایی را ایجاد می کنند که بر روی یک مفهوم یا یک رویداد خاص برای بهبود آگاهی مصرف کنندگان از نام تجاری خود استوار است.

رویکرد فعال و واکنشی به سئو:

اکثریت قریب به اتفاق تلاش استراتژیست های سئو  در موقعیت فعال قرار می گیرد زیرا آن ها همیشه تلاش می کنند گرایش های جدید را مورد بررسی قرار دهند و فرصت های حداکثر را در ماه های آینده تعیین نمایند.  با اینحال، فرصت های خاص دیگری نیز وجود دارد که به استراتژیست ها اجازه می دهد رویکردهای بازاریابی را برای بهبود آگاهی از برند و به دست آوردن واکنش مشتریان ترکیب نمایند.زمانی که قصد دارید فعالیت های سئوی خود را آغاز کنید به فرصت های زیر حتما توجه داشته باشید:

۱٫سرمایه گذاری بر روی حوادث داخلی:

اگر شرکت شما قصد دارد یک محصول یا خدمات جدید منتشر سازد و روانه بازار کند، ممکن است بخواهید یک مدیر اجرایی قدرتمند و متخصص از برند رقیب استخدام کنید یا کمپین بازاریابی در مورد آن راه اندازی نمایید تا مطمئن شوید همه افراد در مورد آن اطلاعاتی به دست می آورند. کسب وکارهای کوچک تا متوسط سعی می کنند این نقطه تاریخی از فعالیت های خود را در خفا انجام دهند و نمی دانند که چه فرصت بزرگی را از دست می دهند. در چنین شرایطی آن ها قادر نخواهند بود از فرصت موجود برای افزایش آگاهی از برند و در نهایت تولید ترافیک بیشتر بر روی سایت استفاده کنند. حوادث و رخدادهای داخلی قابل توجه، فرصت عالی برای  ثبت شدن در روزنامه ها و سایر رسانه های اجتماعی هستند و می توانند شرکت شما در معرض دید افراد قرار دهند. زمانی که این اتفاق روی می دهد، حضور شرکت شما در دنیای آنلاین باعث ایجاد ترافیک بیشتر از سمت مشتریان احتمالی جدید می شود و بک لینک هایی را از منابع معتبر ایجاد می کند.

۲٫تبدیل حوادث داخلی به فرصتی برای نویسنده مهمان:

اگر یک یا چند مورد از حوادث داخلی توجه و نظر بیشتر افراد را به خود جلب کرده است، می توانید از آن برای بهبود اعتبار برند در صنعت موجود استفاده کنید. این روش فرصت هایی را برای محتوای مهمان ایجاد می کند و می تواند مخاطبان مشابهی را به دست آورد. هر نوع محتوایی که مدیران شرکت برای نشر آماده می کنند می تواند اتوریتی( اعتبار) طبیعی را افزایش دهد زیرا  به شما این اجازه را می دهد تا ترافیک ارجاعی از  منابع معتبر را بهبود ببخشید و ان را افزایش دهید. اگر تصمیم گرفتید از چنین فرصتی استفاده کنید، ممطئن شوید که تنها با  صنایع معتبری همکاری می کنید که اعتبار طبیعی قابل توجهی در بازار دارند. کار کردن با منابع کم اعتبار یا تاثیر گذاران رسانه اجتماعی که  به دنبال مخاطب زیاد نیستند  نمی تواند هیچ رشد نمایی یا طبیعی برای شما به همراه داشته باشد.

  1. استفاده از موضوعات جدید و جذاب:

اگر جستجوی سریعی در اینترنت داشته باشید متوجه خواهید شد که ایجاد محتوای اصیل بسیار دشوار است. میلیون ها ناشر محتوا در دنیا وجود دارد که لیست خود را توسعه می دهند، راهنمایی برای خریداران ایجاد می کنند، وایت پیپر تهیه می کنند و انواع دیگری از محتواها را به منظور به دست آوردن مخاطبان نشر می دهند. به دست اوردن یک روش جدید برای نمایش اطلاعات یا  نمایش مفاهیم جدید می تواند برای بهبود اعتبار طبیعی شرکت بسیار مفید باشد. در چنین شرایطی می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • آگاهی از برند را بهبود ببخشید.
  • مشتریان احتمالی جدیدی جذب کنید.
  • دیده شدن طبیعی سایت را افزایش دهید
  • شهرت و اعتبار آنلاین و نیز اتوریتی خود را بهبود ببخشید.
  • بک لینک های جدید و معنادار به دست آورید.
  1. ایجاد محتوا در مورد کلیدواژه هایی که رقبا آن را نادیده می گیرند:

بر اساس توسعه هایی که در حوزه الگوریتم های جستجو رخ داده است، پژوهش و تحقیق بر روی کلیدواژه ها نیز تغییر یافته است. با اینحال هنوز هم فرصت هایی برای برندها وجود دارد تا بتوانند بر روی کلیدواژه های نوظهور سرمایه گذاری کنند. از ابزارهایی همچون Soovle و Google Keyword Planner استفاده کنید تا بتوانید به طور مستمر کلیدواژه های جدیدی که مشتریان به هنگام جستجو برای محصول یا خدمات خاص استفاده می کنند را شناسایی نمایید.به طور ایده آل، شما می توانید  کلیدواژه هایی را به دست آورید که حجم جستجوی قابل توجه و رقابت اندکی دارند. بعد از انجام اینکار، می توانید محتوای معناداری برای این کلیدواژه ها ایجاد کنید. اگر توانستید به این هدف دست پیدا کنید مطمئن باشید پروفایل بک لینک ها بهبود پیدا می کند، ترافیک سایت بیشتر می شود  و ارتباطات اجتماعی افزایش می یابد.

  1. تعاملات اجتماعی رقبا را بررسی کنید:

اگر یک یا چند مورد از رقبای شما از پروفایل رسانه های اجتماعی برای مدیریت تعامل مشتریان خود استفاده می کنند، مطمئن شوید که این فرصت ها را بررسی می کنید. زمانی که می بینید مشتریان در رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک و توییتر در مورد محصولات و خدمات آن ها شکایت می کنند، پیام همدردی برای کاربر ارسال کنید و برند خود را معرفی نمایید. سرمایه گذاری بر روی چنین فرصت هایی نیازمند یک رویکرد قابل اندازه گیری است که رقبا و فعالیت آن ها را مورد بررسی قرار می دهد. زمانی که چنین فرصت هایی رشد پیدا می کند، باید به درستی و عاقلانه رفتار کنید زیرا رقبای شما ممکن است واکنشی نشان دهند. با اینکه دنبال کردن یکی از این مفاهیم ممکن است موقعیت برند  شما را به طور کلی تغییر ندهد اما به طور استراتژیک، انجام این پیشنهادات در طول زمان  حضور شما در جستجوی طبیعی را بهبود می بخشد و باعث می شود مشتریان بیشتری داشته باشید. در چنین شرایطی شاهد رشد روزافزون شرکت و برند خود خواهید بود.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *