خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / گرایش های سئو که باید در سال ۲۰۱۷ مدنظر داشته باشید

گرایش های سئو که باید در سال ۲۰۱۷ مدنظر داشته باشید

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در طول سال های اخیر رشد خوبی داشته است. در طول ۱۰ ماه گذشته توسعه و پیشرفت های زیادی در حوزه سئو ایجاد شده است. گرایش های خوبی در سال ۲۰۱۶ ایجاد شده و رشد آن در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت. با وجود به روزرسانی های مکرر الگوریتم گوگل، صاحبان کسب وکارها باید بتوانند خود را با این روند همگام سازند. در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به گرایش های موجود در این حوزه بیندازیم.

بهینه سازی سایت برای قصد و نیت کاربران:

اگرچه کلیدواژه ها هنوز هم یک موضوع مهم در سئو محسوب می شوند اما  تایپ کردن چند کلمه یا عبارت ساده به نتایج مشابهی می انجامد. امروزه مشتریان به خوبی می دانند که به دنبال چه چیزی هستند. به همین خاطر موتورهای جستجو نیز به نیت و قصد کاربران خود اهمیت ویژه ای می دهند. بنابراین باید به خاطر داشته باشید که کاربران در حال وارد کردن عبارات و کلمات کاملی در موتورهای جستجو هستند تا بتوانند داده ها و نتایج موثرتری جمع آوری نمایند. در سال ۲۰۱۷، برندها باید ارزش و اهمیت ویژه ای برای بهینه سازی محتوای دیجیتال خود بر اساس نیت و قصد کاربران خود قائل باشند. برای استراتژی سئو باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

۱٫بررسی کردن: کاربران به دنبال چه چیزی هستند و چه نتایجی آن ها را به سمت صفحات سایت شما هدایت می کند؟ محتوای شما باید پاسخ چه سوالاتی را بیان کند؟

  1. بهینه سازی : بعد از اینکه داده های خود را جمع آوری کردید و نواحی کاری را مشخص نمودید، باید رتبه بندی خود را افزایش دهید. بر اساس تحقیق و پژوهشی که انجام داده اید، با تغییر دادن محتوا داستانی را به مشتریان خود بگویید که منعکس کننده تجربیات خوانندگان است.
  2. تنظیم کردن و تطبیق نمودن: با تجزیه و تحلیل داده ها همگام شوید تا ببینید چه چیزی موثر بوده است.

پاسخ ها و اسنیپت های غنی تر:

همه ما در گوگل به دنبال پاسخ سوالات خود هستیم. گوگل در پاسخی که به جستجوهای ما می دهد اغلب اطلاعات مورد نیاز را  در نتایج جستجو نشان می دهد. در کنار این نتایج، سایت ها، ویدئوها، فیلم ها و سایر اطلاعات مفید نیز نشان داده می شود. نشانه گذاری داده های ساخت یافته که با عنوان schema markup شناخته شده است می تواند به صاحبان سایت ها کمک کند به این لیست بهینه سازی شده در نتایج موتورهای جستجو دست یابند. این نشانه گذاری ها به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای سایت را درک کند و اطلاعات را به شیوه مفید در اختیار آن ها قرار دهد. بر اساس مطالعات انجام شده، حجم پاسخ های غنی  که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شود از  سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ تقریبا دوبرابر شده است. اضافه کردن نشانه گذاری  ساخت یافته به سایت می تواند شانس داشتن لیست بهینه سازی شده در نتایج جستجو را افزایش دهد. کاربران دوست دارند دسترسی سریعی به  اطلاعات مفید داشته باشند. به همین خاطر استفاده از چنین مواردی مفید خواهد بود.

بازاریابی کانال متقابل:

بازاریابی کانال متقابل و بازاریابی چند کانالی به نظر مشابه هم هستند اما در واقعیت تفاوت هایی نیز دارند. چند کانالی بدین معناست که حضور شما در بیش از چند پلتفرم اعلام می شود. بازاریابی کانال متقابل نیز بدین معناست که از کانال های متعددی برای بازاریابی برند خود و به شیوه یکپارچه استفاده می کنید. بازاریابی چند کانالی پدیده جدیدی نیست. با اینحال بازاریابی کانال متقابل همانند افزونه ای از آن است. هدف اصلی و اولیه بازاریابی کانال متقابل، نشان دادن حضور برند در کانال های متعدد است. بر اساس مطالعات انجام شده، ۷۳ درصد از افراد بر این باورند که بازاریابی کانال متقابل  تاثیر زیادی بر روی نرخ تبدیل دارد. با اینحال این نوع بازاریابی نیز زمانی موثر خواهد بود که مخاطبان خود را بشناسید و عادت های مصرف آن ها را هدف قرار دهید. بزرگترین چالش هایی که کسب وکارها در این فرآیند با آن مواجه هستند شامل موارد زیر است:

  • دانستن اینکه پیام مناسب چیست
  • یافتن زمان مناسب برای انتشار پیام
  • استفاده از کانال مناسب

اگرچه ابزارها و منابع زیادی  برای کمک به رفع این مشکلات وجود دارد اما بازاریابی کانال متقابل هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد.  امروزه مشتریان بیشتر از قبل به وسایل ارتباطی پایبندند و نیاز برای داشتن بازاریابی با کیفیت در سال ۲۰۱۷ هنوز ادامه دارد.

رشد فزاینده موبایل:

دسترسی به موبایل در طول چند سال اخیر حوزه سئو را تغییر داده است. جستجو از طریق موبایل نیز با سرعت زیادی  در حال رشد است و در اینده نیز بر این رشد افزوده خواهد شد. توزیع ترافیک از دسکتاپ به موبایل و دستگاه های موبایلی رسیده است. در ماه می سال ۲۰۱۵، گوگل گزارش داد که جستجو از طریق موبایل بر جستجوی دسکتاپی پیشی گرفته است. از آن زمان به بعد، شرکت ها تلاش کردند اهمیت ویژه ای برای موبایل قائل شوند. بهینه سازی سایت برای دستگاه های موبایلی در استراتژی های سئو بسیار مهم است. با اینحال، در سال ۲۰۱۷ این موضوع اجباری خواهد بود.

جستجوی صوتی مسئله بزرگ دیگری است:

جستجوی صوتی یک پروژه بزرگ برای شرکت های فناوری بوده است.  این حوزه به یکی از حوزه های در حال رشد در چند سال اخیر تبدیل شده است.  جذابیت جستجوی صوتی را نمی توان کتمان کرد. فناوری های موجود با وجود هر به روزرسانی که منتشر می شود بهبود می یابد.  هدف از جستجوی صوتی در سال ۲۰۱۷  چیزی فراتر از تشخیص است. این موضوع در برگیرنده تغییراتی است که به خاطر موارد زیر حاصل شده است:

  • جستجوهای قبلی
  • بافت مبتنی بر موقعیت
  • بافت و زمینه ای که بر اساس برنامه های استفاده شده است.
  • اطلاعات شخصی سازی شده
  • تحقیق و پژوهش کلید واژه بر اساس کوئری های گفتاری

هیچ شکی نیست که جستجوی صوتی یکی از بزرگترین گرایش ها در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. با پیشرفت های زیادی  که در سیری ، کورتانا  رخ داده است، بازاریابان سئو باید این حوزه را با دقت بیشتری کاوش کنند.

سخن نهایی:

سال ۲۰۱۷  شاهد گرایش های بزرگی خواهیم بود. کاربران بیشتر از قبل از رسانه های ارتباطی استفاده می کنند. به همین خاطر بازاریابان سئو باید بتوانند این گرایش ها را بشناسند و  خود را در برابر چالش های آینده آماده کنند.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *