خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / ۵ ترفند سئو که باید در سال ۲۰۱۷ آن را دنبال کنید

۵ ترفند سئو که باید در سال ۲۰۱۷ آن را دنبال کنید

در ۵ الی ۶ سال گذشته، به نظر می رسد گوگل به طور ناگهانی بسیار پرمشغله شده است.  به روزرسانی های متعدد، انواع مختلفی از تغییرات و حتی حذف قابلیت هایی از کنسول جستجو، باعث شده است گوگل از قدرت خود برای ایجاد تجربه کاربری بهتر استفاده کند. با آغاز سال جدید میلادی، بی شک برخی از گرایشات گذشته به فراموشی سپرده خواهد شد و برخی دیگر نیز به کار خود ادامه خواهد داد. در این میان، گرایشات جدیدی معرفی می شود. اگر سئوکار هستید یا دوست دارید سئوی سایت خود را انجام دهید، به این ۵ نکته ای که بیان می کنیم توجه ویژه داشته باشید و سعی کنید آن ها را در سایت خود به کار ببندید.

۱٫همه چیز در مورد فایل های ویدئویی است:

به من اعتماد کنید. این موضوع یکی از گرایشات مهم در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. همانطور که می دانید فیلم های ویدئویی در سال ۲۰۱۶ بازار بزرگی را به خود اختصاص داده بود و همین گرایش در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت. اگر سری به سایت ها و وبلاگ های برتر بزنید متوجه خواهید شد که فایل های ویدئویی زیادی در آن ها وجود دارد. تنها یک دلیل بسیار ساده برای اینکار وجود دارد.  امروزه بیشتر افراد مشغله های کاری زیادی دارند . به همین خاطر وقت نمی کنند مقالات و محتوای  سایت را بخوانند. اگر آن ها  بخواهند در مورد شرکت و خدمات آن اطلاعاتی کسب کنند، ترجیح می دهند از فیلم های ویدئویی که برای اینکار تولید شده است بهره مند شوند . پس چرا بر روی فیلم های ویدئویی سرمایه گذاری نمی کنید؟ با این روش قادر خواهید بود بازدید کننده را در سایت خود نگه دارید.  همچنین استفاده از چنین مواردی برای ترافیک طبیعی سایت شما بسیار خوب است.

  1. موبایل و دستگاه های موبایلی را فراموش نکنید:

گوگل بارها و بارها این موضوع را بیان کرده است. در ابتدا معرفی AMP  و سپس اولویت بخشیدن به سایت های موبایل دوست، اهمیت  این موضوع را به خوبی روشن کرده است.  گوگل به عنوان غول موتورهای جستجو اولویت زیادی به جستجوهای موبایلی می دهد. حالا بیشتر از هر زمان دیگری باید به این موضوع اهمیت بدهید و ان را مدنظر داشته باشید. فقط به خاطر داشته باشید که تنها سایت خود را سازگار با موبایل و دستگاه های موبایلی نکنید. این کار هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.  سایت را به گونه ای طراحی کنید که بارگذاری بهتر و سریع تری داشته باشد. پخش خودکار فایل های ویدئویی را غیر فعال کنید، از تصاویر با رزولوشون بالا استفاده کنید، بر روی نمایش محتوا تمرکز نمایید. کارهای بسیاری زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را انجام دهید تا گوگل شما را تصدیق کند.

۳٫بر روی به دست اوردن اسنیپت ها تمرکز کنید:

بله اسنیپت ها جعبه های کوچکی از محتوا هستند که هر وقت سوالی را از گوگل می پرسید آن ها را به دست می آورید. چیزی که در مورد اسنپیت ها اهمیت دارد این است که آن ها به سایتی لینک می دهند که محتوای موجود از آن گرفته شده است. اگر خوش شانس باشید می توانید با کمک این گزینه جایگاه بهتری در نتایج موتورهای جستجو به دست آورید. اینجا همان جایی است که ماجرا جذاب تر می شود.  تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که محتوای خود را اسنیپت دوست کنید. به سوالاتی که به طور مکرر پرسیده می شود  به شکل لیست بالت دار پاسخ دهید و مراحلی را برای آن بیان کنید. در چنین شرایطی گوگل سایت شما را  شناسایی می کند و در نتایج جستجو نشان می دهد.

  1. اهمیت کلیدواژه ها کمتر از گذشته است:

بله اهمیت کلیدواژه ها در طول سال های اخیر کمتر شده است اما این موضوع بدین معنا نیست که کلا باید از آن دست بکشید. گوگل ممکن است به طور مستمر بیان کند که محتوا یکی از مسائل مهم در حوزه سئو و به دست آوردن رتبه برتر است اما کلیدواژه ها هنوز هم جایگاه خاص خود را دارند. چیزی که اتفاق افتاده این است که دیگر نیازی به کاربرد کلیدواژه های بسیار ندارید. همچنین لازم نیست دقیقا از همان کلیدواژه هایی استفاده کنید که افراد به دنبال آن هستند. گوگل اخیرا RankBrain را معرفی کرده است و انتظار دارد در سال ۲۰۱۷ اثر بهتری از آن دریافت نماید. این الگوریتم کلیدواژه ها را حدس می زند و سایت شما را بر اساس آن انتخاب می کند. بنابراین حتی اگر سایت شما حاوی کلیدواژه های تایپ شده توسط کاربر نباشد باز هم در لیست سایت های مرتبط قرار می گیرد. کافیست محتوای مرتبطی ایجاد کنید.

  1. محتوای طولانی باز هم اهمیت پیدا کرده است:

افراد دیگر دوست ندارند محتوای تکراری و قدیمی را مطالعه کنند. آمارهای به دست آمده از مطالعات اخیر نشان می دهد که  بونس ریت مقالات کوتاه تر افزایش پیدا کرده است و افراد در حال حاضر زمان خود را صرف مطالعه مقالات بلندتر می کنند. به همین خاطر شما نیز باید محتوای غنی داشته باشید، آمارهایی را در حوزه کاری خود ارائه دهید ، نکته کلیدی متن خود را با جملات تایید کنید و  کاری کنید افراد چیزی که می خوانند را باور داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که افراد در کنار شما خواهند ماند. در چنین شرایطی، ترافیک طبیعی به سمت سایت افزایش پیدا می کند.

سخن نهایی:

به جای اینکه برنامه زمانی خود را داشته باشید سعی کنید برنامه زمانی گوگل را دنبال کنید. خود را با موتورهای جستجو هماهنگ سازید و سرعت بگیرید. این ها مواردی هستند که وبمسترها به صورت مستقیم بیان نخواهند کرد اما شما باید صفحه خود را تجزیه و تحلیل کنید و آن را به روزرسانی نمایید. راه حل هایی که در این مقاله بیان کردیم را مدنظر داشته باشید.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *