خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / چرا باید استراتژی سئو تکمیل کننده بازاریابی محتوا باشد؟

چرا باید استراتژی سئو تکمیل کننده بازاریابی محتوا باشد؟

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چگونه ارتباط و همراهی بازاریابی محتوا با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو( سئو) می تواند صفحاتی را تولید کند که به نفع مشتریان است و ترافیک زیادی را به سمت سایت جذب می کند.

بیشتر افراد همیشه به دنبال این موضوع هستند که نقش سئو در بازاریابی محتوا چیست؟ همیشه پاسخ یکسانی به این سوال داده می شود و آن هم این است که سئو باید بتواند تیم محتوای شما را تقویت کند و آن را تکمیل نماید.  این سوال به همراه سوال دیگری پرسیده می شود و آن هم این است که تیم بازاریابی محتوا و سئو چگونه باید به همراه یکدیگر کار کنند تا بتوانند به موفقیت مدنظر خود دست یابند؟ خوب اجازه دهید این سوال را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم. در دنیای سئویی که امروزه در آن زندگی می کنیم،  همراهی سئو و بازاریابی محتوا می تواند تفاوت بین  موفقیت نمایی و شکست را مشخص کند.

تیم بازاریابی محتوا و سئو باید در مراحل اولیه پروژه با هم کار کنند:

مشاوران سئو باید در همان مراحل اولیه فرآیند با سایر اعضای تیم در بخش بازاریابی محتوا کار کنند. این همراهی و همکاری  باید قبل از ایجاد محتوا صورت گیرد.  باید به این نکته توجه داشته باشید که سئو تنها به معنای کلیدواژه و استفاده از عبارات کلیدی نیست.  بازاریابی محتوای موثر چیزی بیشتر از ایجاد محتوا و منتشر کردن آن در سایت است.  تجزیه و تحلیل کلیدواژه باید به عنوان روشی برای مطالعه و درک بهتر مشتریان به کار رود. هدف از اینکار باید  شناسایی و درک مشتریان، نیازها، تمایلات و مشکلات آنان در سطح فردی باشد. به عنوان مثال یک تولید کننده کفش  ممکن است بخواهد در موتور جستجو رتبه ای برای عبارت” بهترین کفش ها برای پای مسطح” داشته باشد. به جای اینکه بخواهید محتوای بهینه شده برای چنین عبارت هایی ایجاد کنید، متخصصان توصیه می کنند قصد  و نیتی که کاربران چنین جستجوهایی را انجام می دهند را مورد مطالعه قرار دهید.

  • مشتریان احتمالی شما به دنبال چه چیزی هستند؟
  • این افراد چه مشکلاتی دارند که می خواهند شما آن را حل کنید؟
  • آنها در مورد موقعیت و نیازهای خود چه چیزی می دانند؟

زمانی که تمایل و نیت افراد که در مورد جستجو وجود دارد را درک کردید، قادر خواهید بود محتوایی ایجاد کنید که به سوالات آن ها پاسخ می دهد،  آن ها را در محتوا درگیر می سازد و تمایل آن ها را بر می انگیزد. چنین شرایطی خواه یا ناخواه، احتمال فروش را افزایش می دهد.

 از محتوا برای آغاز و توسعه رابطه استفاده کنید:

محتوای شما نباید به یک موضوع گسترده محدود شده باشد یا اینکه تنها  یک چگالی کلید واژه خاص را هدف قرار دهد. محتوای شما باید بتواند به روش های مختلف با کاربر ارتباط برقرار کند و آن ها را به سطح عمیق تری ببرد. نباید به گونه ای با آن ها صحبت کنید یا از محتوایی استفاده کنید که برای آن ها قابل درک نیست. مشتریان را جایی که هستند ملاقات کنید و سپس آن ها را به مسیری هدایت کنید که باعث افزودن ارزش به رابطه موجود می شود.  محتوایی که شما تولید می کنید باید بتواند اطمینان و اعتماد را ایجاد کند.  شما می توانید از محتوای موجود برای نشان دادن همدلی خود استفاده کنید و به مشتریان خود نشان دهید که مشکلاتشان را درک کرده اید و به دنبال رفع آن هستید. اگر  قصد و نیت افراد از جستجو را درک کرده باشید، انجام چنین کارهایی بسیار ساده تر خواهد بود. بهترین محتوا را تولید کنید و آن را منتشر سازید. هر کدام از صفحات سایت خود را به مقصدی تبدیل کنید که افراد و مشتریان احتمالی می توانند راه حل مشکلات خود را بیابند و بهترین اطلاعات را در مورد  موضوع، محصول، خدمات یا مشکلات خود به دست آورند. همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، هدف نهایی بازاریابی محتوا، در یاد ماندن مشتریان است. در چنین شرایطی مخاطبانتان نمی توانند شما را نادیده بگیرند.  بازاریابی محتوای هوشمند به همراه سئو  می تواند خواننده را به خود جذب کند و از او یک مشتری وفادار بسازد زیرا  محتوایی را در اختیار او قرار می دهید که دقیقا به آن نیاز دارد.  این یک مسئله جادویی نیست . شما تنها کاری که انجام می دهید تجزیه و تحلیل هوشمند سئوست.  با مطالعه داده های مرتبط با کلیدواژه هایی که مخاطبان به دنبال آن هستند و با پیگیری مسیری که آن ها در سایت شما می پیمایند می توانید  پروفایل کاربری مفیدی بسازید و بینش دقیق تری در مورد نیاز مخاطبان خود جمع آوری کنید. در نهایت، محتوای هدفمند می تواند به دست مشتریان برسد. شما باید سوالات  آن ها را پیش بینی کنید و به آن ها پاسخ دهید.  با کمک پیش بینی های انجام شده بر اساس پژوهش کلید واژه و درک نیازها و تمایلات مشتریان، قادر خواهید بود عناصر روانشناسی را در محتوای خود به کار ببندید. همین امر موجب می شود مشتریان تحت تاثیر قرار گیرند و هرگز شما را فراموش نکنند.  اگر بتوانید مواردی که مخاطبان در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند را درک کنید، قادر خواهید بود برنامه محتوایی خود را بر اساس آن بسازید. کلیدواژه های دم دراز می تواند اطلاعات مفیدتری فراهم آورد که به  محتوای شما اجازه می دهد خاص، مرتبط و متمرکز باشد. برای هم افزایی تاثیر سئو و بازاریابی محتوا باید جمله زیر را همیشه به خاطر داشته باشید:

” نیت و قصد مشتریان خود را بشناسید و محتوایی ایجاد کنید که نیازهای آنان را برآورده می سازد.”

این موضوع نیازمند تلاش صمیمی و حمایتی بین  تیم سئو و بازاریابی محتوا از همان آغاز است.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *