خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / مطالعات انجام شده نشان می دهد محتوا فاکتور اصلی در رتبه بندی گوگل است

مطالعات انجام شده نشان می دهد محتوا فاکتور اصلی در رتبه بندی گوگل است

مطالعه ای که بر روی فاکتورهای رتبه بندی گوگل انجام شده است نشان می دهد که محتوا فاکتور اصلی رتبه بندی  است. در این مطالعه بیش از ۲۰ مورد از  نتایج برتر جستجو برای ۱۰۰۰۰ کلیدواژه در سایت گوگل مورد بررسی قرارگرفته است.  مطالعه جدیدی بر روی فاکتورهای رتبه بندی در سایت گوگل از طرف Searchmetrics منتشر شده است که نشان می دهد مرتبط بودن محتوای سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این میان از اهمیت بک لینک ها  به عنوان سیگنال رتبه بندی کاسته شده است.

از این مطالعه می توان به نتایج زیر دست پیدا کرد:

  • URL هایی که محتوای مرتبط زیادی دارند در موقعیت سوم تا ششم نتایج جستجو نشان داده می شوند.
  • محتوای دسکتاپی طولانی تر از محتوای موبایلی است.
  • در سال ۲۰۱۶، حدود ۵۳ درصد از ۲۰ آدرس برتر در برگیرنده کلیدواژه مرتبط با سایت در عنوان خود بودند.
  • زمانی که کاربران در سایت می گذرانند برای ۱۰ ادرس برتر در نتایج جستجو حدود سه  دقیقه و ده ثانیه بوده است.
  • متوسط بونس ریت برای ادرس هایی که در صفحات اول جستجو قرار دارند حدود ۴۶ درصد است.
  • صفحاتی که موقعیت ۱ تا ۳ را  از آن خود کرده اند نرخ کلیک متوسط ۳۶ درصد را داشتند.
  • تقریبا نیمی از صفحاتی که در ۱۰ موقعیت برتر گ نتایج جستجو قرار دارند از شیوه رمزنگاری HTTPS استفاده می کنند.
  • ۸۶ درصد از ۱۰ دامنه برتر از پسوند .com استفاده کرده اند.
  • رتبه بندی صفحات برای موبایل، در اندازه فایل کوچک تر بودند.
  • بار گذاری صفحات سایت در موبایل یک ثانیه سریع تر از دسکتاپ است.
  • ۱۰۰ مورد از برترین دامنه های موجود در نتایج جستجو راه حل موبایل دوست برای کاربران گوشی هوشمند خود دارند. این نرخ حدود ۷۸ درصد است.
  • سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش قابل توجهی در استفاده از عناصر ساخت یافته همچون لیست ها و بالت پوینت ها بود که باعث بهبود تجربه کاربری می شود.
  • ارتباط بین سیگنال های اجتماعی و رتبه بندی در گوگل در مقایسه با سال های قبل تغییری نکرده است.
  • بک لینک ها در حال حاضر یکی از فاکتورهای دخیل در رتبه بندی محسوب می شوند. ارتباط بک لینک با رتبه بندی بالاست اما روز به روز از اهمیت آن کاسته می شود.

اوایل سال جاری، Stone Temple Consulting مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می داد لینک ها هنوز هم برای الگوریتم رتبه بندی گوگل اهمیت دارند. سایت Searchmetrics نیز با این موضوع موافق است اما بیان می کند از اهمیت این فاکتور کاسته شده است. مارکوس توبر در این باره می گوید: گوگل سال گذشته بیان کرد که  سعی می کند از تکنیک های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیشرفته تر همچون رنک برین(RankBrain) برای کمک به درک بهتر  نیت کاربران استفاده کند و نتایج مرتبط تری را در اختیار آن ها بگذارد.  سیگنال کاربران همچون تعداد کلیک های انجام شده بر روی نتایج خاص و  مدت زمان سپری شده در سایت به موتورهای جستجو کمک می کند نحوه پاسخگویی به سوالات کاربران را دریابد. همین امر به موتورهای جستجو اجازه می دهد به طور مستمر مرتبط بودن نتایج را بهبود ببخشد و آن را تقویت کند.  این گزارش به فاکتورهایی همچون محتوا، سیگنال کاربران، تجربه  کاربر، سیگنال های اجتماعی و بک لینک می پردازد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم، فاکتورهایی همچون مرتبط بودن محتوا  بسیار مهم تر از بک لینک هایی است که دریافت می کنید.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *