خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / آیا بر روی بهینه سازی محتوای خارج از سایت کار کرده اید؟

آیا بر روی بهینه سازی محتوای خارج از سایت کار کرده اید؟

فرض کنید یک سایت بهینه سازی شده دارید که محتوای داخلی آن به خوبی  بهینه شده است.  خوب مرحله بعدی کار چیست؟ شما باید اهمیت بهینه سازی محتوای خارج از سایت را نیز یاد بگیرید .  باید بدانید کار خود را از چه مرحله ای آغاز کنید و عملکرد سایت را چگونه پیگیری نمایید.

در این مقاله قصد داریم در این مورد صحبت کنیم که چگونه می توانید دیده شدن و یافته شدن سایت را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید و  مکان های برتر را از آن خود کنید.  بازاریابان زمانی که در مورد سئو فکر می کنند، افکار اولیه آن ها به احتمال زیاد در مورد محتوای داخلی سایت است. با اینکه همه سازمان ها به خوبی می دانند که کار کردن بر روی سایت به تنهایی کافی نخواهد بود، اما بیشتر آنها به فکر بهینه سازی  محتوای  خارج از  سایت نمی افتند.

محتوای خارج از سایت چیست؟

خوب اجازه دهید کار خود را با یک سوال واضح آغاز کنیم که بیشتر افراد با آن مواجه هستند.  محتوای خارج از سایت(off-site content) چیست؟  پاسخ سریع و ساده به این سوال این است که محتوای خارج از سایت هر محتوایی است که شما مالک آن هستید، بر روی آن کنترل دارید یا ان را خریده اید اما هنوز بر روی سایت منتشر نکرده اید.  محتوای خارج از سایت  می تواند اشکال مختلفی به خود  بگیرد. این نوع محتوا ممکن است در دارایی هایی که شما دارید ( همچون وبلاگ خارج از سایت یا اکانت رسانه های اجتماعی) وجود داشته باشد. این نوع محتوا ممکن است محتوایی باشد که شما  کنترلی بر روی آن ندارید . به عنوان مثال محتوایی که از طریق روزنامه های توزیع شده منتشر می شود. در نهایت محتوای خارج از سایت در برگیرنده محتوایی است که شما آن را آغاز نکرده اید و متعلق به شما نیست. نظرات افراد مختلف و بررسی هایی که در مورد محصولات و خدمات انجام می دهند در این گروه قرار می گیرد.

چرا باید به محتوای خارج از سایت اهمیت بدهیم؟

اولین دلیلی که برای این امر وجود دارد، هدف گوگل در متنوع کردن نتایج جستجوست. گوگل تلاش می کند محتوای نشان داده شده را تنها از یک دامنه واحد در اختیار کاربران قرار ندهد. این موضوع بدین معنی است که گوگل سعی می کند در صفحه اول نتایج خود  از دامنه های مختلفی بهره مند شود.  به همین خاطر برندها با داشتن مالکیت دامنه های معتبر می توانند از این گزینه به نفع خود استفاده کنند. همین امر موجب می شود شانس دیده شدن برند در نتایج برتر جستجو افزایش پیدا کند. محتوای خارج از سایت  به افزایش آگاهی از برند در میان مخاطبان جدید نیز کمک می کند. زمانی که این گزینه به همراه استراتژی توزیع مناسب انجام شود، مخاطبان را می توان به همراه بازار هدف مطلوب توسعه داد. مطالعات مختلفی که در حوزه بازاریابی دیجیتال انجام شده است به واقعیت جدیدی از سفر مشتریان اشاره می کنند و بیان می کنند ۶۰ الی ۹۰ درصد از خریدها خارج از سایت اصلی برند رخ می دهد. مشتریان به سایت هایی که نظرات کاربران را منتشر می کنند بیشتر اعتماد دارند. همچنین آن ها ترجیح می دهند نظرات افراد در رسانه های اجتماعی را نیز جویا شوند. به همین خاطر باید مطمئن شوید سایت شما در این مکان ها و از طریق نتایج طبیعی جستجو نشان داده می شود.

محتوای خارج از سایت می تواند اعتبار محتوای داخل سایت را با افزایش تکرر و دسترسی افراد به این محتوا افزایش دهد. در نهایت محتوای خارج از سایت منبع عالی از ترافیک ارجاعی و بک لینک های معتبر است.

بهینه سازی محتوای خارج از سایت:

بهینه سازی محتوایی که خارج از سایت اصلی شما قرار دارد همیشه کار آسانی نیست.  شما الزاما کنترل کاملی بر روی چنین محتواهایی نخواهید داشت. اگر زیاد خوش شانس باشید می توانید کنترل اندکی بر روی آن داشته باشید.  با اینحال باید بتوانید در مورد مخاطبان احتمالی که با محتوا سروکار دارند  فکر کنید و کلمات کلیدی که بیشتر برای این افراد جذاب تر است را بیابید. اگر از استراتژی مبتنی بر پرسونا استفاده می کنید، مطمئن شوید که محتوای شما بر اساس افرادی که فکر می کنید آن را می خوانند بهینه شده است. شما می توانید از پژوهش کلید واژه برای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید و آن را به صورت مناسب بر روی محتوای خارج از سایت اعمال نمایید.

رسانه های اجتماعی:

پست های رسانه اجتماعی به طور فزاینده ای در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. به همین خاطر بهینه سازی آن ها بسیار ضروری است.  شما باید این محتوا را نیز همانند سایر محتواهایی که در سایت قرار دارد بهینه سازی کنید. بیشتر افراد دوست دارند محتواهای مورد نیاز خود را از طریق پلتفرم موجود جستجو کنند. به همین خاطر باید بتوانید محتوای خود را برای چنین مواردی نیز بهینه سازی کنید.  به عنوان مثال یوتیوب و سایت پینترست بیشتر از اینکه شبکه اجتماعی باشند یک موتور جستجوی قوی محسوب می شوند.  محتوایی که در هر مورد وجود دارد باید برچسب بخورد و هشتک مناسب داشته باشد.

بازاریابی تاثیرگذاران:

بیایید با هم صادق باشیم. شما نمی توانید تاثیر گذاران را مجبور کنید  موضوعات دلخواه شما را بنویسند. بیشتر سازمان ها تلاش می کنند چنین کاری انجام دهند اما به هیچ عنوان صحیح نیست. با اینحال، شما می توانید نکات کلیدی را در اختیار آن ها بگذارید. همچنین شما می توانید تصاویری  با نام فایل بهینه شده و لینک های قابل پیگیری به محتوایی که می نویسند بدهید.  با تاثیر گذاران همانند تیم بازاریابی خود رفتار کنید. اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان  بسیار حرفه ای هستند و  با برندهایی کار می کنند که اختیار بیشتری به آن ها بدهد.

 پیگیری محتوای خارج از سایت برای سئو:

مطمئن شوید که همه محتوای مرتبط با برند خود را پیگیری می کنید. این کار در برگیرنده همه محتواهایی است که به سایت شما مربوط می شود.  هر ادرسی که در برگیرنده محتوایی در مورد  شرکت شماست باید مورد بررسی قرار گیرد.  در مورد اینکه محتوای خارج از سایت شما رتبه بالاتری از محتوای داخل سایت دارد نترسید. بیشتر سایت ها این موضوع را به عنوان یک محتوای رقیب می بینند اما در واقعیت  چنین نیست.  این صفحات و پست ها مشتریان مختلفی را به خود جذب می کنند و می توانند تصویر برند و آگاهی از آن را تقویت کنند. زمانی که عملکرد محتوای خارج از سایت را با  صفحه فرود مرتبط ترکیب می کنید، سعی کنید از معیارهای مسیر تبدیل برای درک بهتر  فرصت های موجود برای  بهینه سازی محتوای خارج از سایت بهره مند شوید.

با کمک آدرس های هوشمند، دیده شدن محتوای خارج از سایت را بیشتر کنید:

ادرس های هوشمند( لینک های منحصر به فردی هستند  که در برگیرنده داده های اضافی برای پیگیری مقاصد مختلف می باشند) می توانند بینش عمیقی در مورد تعامل با محتوای خارج از سایت فراهم اورند. با پیگیری این محتوا در نتایج جستجو و استفاده از آدرس های هوشمند در داخل محتوا، شما می توانید نه تنها بینش عمیقی در مورد رتبه بندی محتوا به دست آورید بلکه می توانید بفهمید چه محتوایی بیشترین مخاطب را داشته است.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *