خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / چگونه به کمک استراتژی های سئو، در رسانه های اجتماعی گشت و گذار کنیم؟

چگونه به کمک استراتژی های سئو، در رسانه های اجتماعی گشت و گذار کنیم؟

آیا استارت آپ شما در رسانه های اجتماعی حضور موثر و پر رنگی دارد؟ استفاده از سئو می تواند پروفایل رسانه اجتماعی برند را افزایش دهد و دیده شدن سایت در  نتایج موتورهای جستجو را بیشتر خواهد کرد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که استارت آپ ها به هنگام سروکار داشتن با رسانه های اجتماعی مرتکب می شوند این است که آن ها اصلا اجتماعی نیستند. رسانه های اجتماعی می تواند یک پلتفرم شگفت انگیز برای استارت آپ ها باشد. با اینحال، بیشتر شرکت های نوپا به شیوه نادرست از رسانه های اجتماعی برای ایجاد پست هایی استفاده می کنند که به جای ایجاد یک بحث و مکالمه تنها یک گزینه فروش به نظر می رسد. شما نمی توانید منتظر دیگران بمانید تا سایتتان را پیدا کنند. نماینده استارت آپ ها باید بتوانند آغازگر یک مکالمه مفید باشند و ارتباطی را در پلتفرم های اجتماعی ایجاد کنند. پست موثر باید از همان ابتدا شبیه مکالمه مفید باشد.  محتوای شما باید بتواند از استراتژی های سئو نیز بهره مند شود. استراتژی سئو و رسانه اجتماعی باید به همراه یکدیگر به کار روند تا بتوانند توجه افراد را به برند جلب کنند و تعامل بیشتری در میان افراد ایجاد نمایند. هر چقدر تعداد اشتراکات، لایک ها، پاسخ ها و توییت ها بیشتر باشد، دیده شدن سایت و اعتبار آن بیشتر خواهد شد. رسانه های اجتماعی برای شرکت های نوپا دو منظور اصلی و مهم دارند. اولین هدف افزایش تعامل افراد با برند و آگاهی از آن است. دومین هدف، افزایش رتبه بندی سایت در موتورهای جستجویی همچون گوگل است.  اگر بتوانید به درستی این  دو هدف را درک کنید  قادر خواهید بود از مزایای رسانه اجتماعی به نفع خود استفاده نمایید. تنها روش برای دستیابی به این موضوع، ایجاد استراتژی مناسب برای رسیدن به رسانه های اجتماعی است که ثابت و قابل اجراست.

زیبایی محتوا:

انتشار محتوای معنادار یکی از مهم ترین کارهایی است که استارت آپ ها می توانند انجام دهند. انتشار چنین محتوایی می تواند به موتورهای جستجویی همچون گوگل کمک کند سایت شما را بیابند و در اختیار بازدید کنندگان قرار دهند. محتوایی که منتشر می کنید باید مفید، هدفمند، جذاب و قابل اشتراک گذاری باشد. ایجاد محتوا و ارائه آن به افراد بسیار کار جذابی است.

ایجاد محتوایی که افراد به دنبال آن هستند:

محتوایی که هیچ ارزشی برای کاربران ندارد را ایجاد نکنید. اینکار تنها می تواند باعث جریمه شدن سایت  شما توسط موتورهای جستجو شود. تنها چیزی که شما باید بر روی آن تمرکز داشته باشید ارائه محتوای غنی است که موضوعات داغ را هدف قرار می دهد و مشکلات کاربران را برطرف می کند.  محتوا باید نیاز و تمایل مخاطبان را هدف قرار دهد. بهترین روش برای ایجاد چنین محتوایی قالب بندی هر پست و فراهم آوردن پاسخ مناسب برای سوالات مشتریان و مخاطبانی است که در اینترنت به دنبال پاسخ خود هستند. محتوا همچنین باید جذاب باشد. خوانندگان باید بتوانند محتوای شما را اسکن کنند تا مواردی که به دنبالش هستند را بیابند.  به همین خاطر بهتر است سرتیترها، نمودارها، جداول و اشکال را به درستی ایجاد کنید. موتورهای جستجو به سایت هایی که محتوای غنی همچون فایل های ویدئویی ، گرافیک ها و تصاویر را در خود دارند بهای بیشتری می دهند. کلیدواژه ها باید در هر بخش از محتوا و تصویر قرار داده شود.

هنر اشتراک گذاری:

یکی از بزرگترین اندازه گیری ها در مورد موثر بودن یا نبودن یک محتوا این است که ببینید افراد آن را به اشتراک می گذارند یا خیر. شما می توانید با کمک ابزارهای آنالیتیکی، این تاثیر را مورد ارزیابی قرار دهید. شاید بتوان گفت بهترین روش برای افزایش اشتراک گذاری محتوا، پرداخت برای تبلیغات در پلتفرم های اجتماعی است. صرف هزینه برای تبلیغات می تواند به ویروسی شدن آن کمک کند و محتوا را بیشتر در اختیار افراد قرار دهد. چگونه می توانید افراد را در رسانه های اجتماعی به اشتراک محتوا تشویق کنید؟ ایجاد نظرسنجی های تعاملی و رقابت آنلاین می تواند در این کار به شما کمک کند. هدف شما باید همیشه  درگیر کردن افراد با سایت و برندتان باشد.

چرا سئو بیشتر از چیزی که فکر می کنید مهم است؟

شما ممکن است ساعت ها زمان برای ایجاد محتوا و انتشار آن در رسانه های اجتماعی صرف کنید بدون اینکه حتی به یک نفر هم دسترسی داشته باشید. واقعیت این است که محتوای موجود در اینترنت در یک چشم بر هم زدنی ناپدید می شود و محتوای جدیدی جای آن را می گیرد. به همین خاطر برای اینکه بتوانید جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو به دست آورید باید محتوای خود را بهینه سازی کنید. دستیابی به این هدف با کمک ابزارها و برنامه های مختلف یا استخدام متخصص مناسب امکان پذیر می شود.

به دنبال فالوورهای با کیفیت بگردید:

زمانی که صحبت از فالوورها در رسانه اجتماعی به میان می آید، شما باید به دنبال کیفیت در کار خود باشید. البته به دست آوردن فالوورهای زیاد نیز باید یکی از اهداف شما باشد اما مرتبط بودن فالوورها بسیار مهم تر است و بر روی سئو و رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد. به دست آوردن افرادی که می توانند پست های شما را به طور طبیعی به اشتراک بگذارند بسیار معنادار است.  ایجاد زنجیره ای از فالوورهای مرتبط  می تواند در ایجاد یک برند شناخته شده به شما کمک کند. شما می توانید با انتشار محتوای مفید و کارساز، فالوورهای وفاداری داشته باشید. انتشار سوال و به اشتراک گذاری کامنت هایی که منجر به ایجاد بحث می شود نیز به  توسعه نام شما در رسانه اجتماعی کمک می کند.  کاری که شما باید برای دست آوردن فالوورها انجام دهید این است که آن ها را وارد سایت خود کنید. اینکار با کمک لینک های داخلی امکان پذیر است.

بستن معامله به کمک رسانه های اجتماعی:

پلتفرم اجتماعی سنگ بنای مهمی است که می تواند افراد را به سمت سایت شما هدایت کند. در چنین شرایطی افراد به طور مستقیم با سایت شما تعامل خواهند داشت، چیزی که نیاز دارند را پیدا می کنند و در نهایت معامله ای با شما خواهند داشت. رهبر استارت آپ باید بتواند رسانه اجتماعی را همانند تاکسی ببیند که مشتریان را از یک فضای عمومی به شرکت حمل می کنند.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *