خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / یادگیری ماشینی چیست و چرا باید به آن توجه کنیم؟

یادگیری ماشینی چیست و چرا باید به آن توجه کنیم؟

درک تاثیر یادگیری ماشینی برای اتخاذ استراتژی بازاریابی جستجو بسیار ضروری خواهد بود. اما این موضوع برای بیشتر افراد بسیار سردرگم کننده است. در این مقاله همراه ما باشید تا تاثیر یادگیری ماشینی بر روی بازاریابی جستجو و سایر موارد را با هم مرور کنیم.

همانطور که می دانید کاربردهای بسیار زیادی در مورد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در دنیای اطراف ما وجود دارد اما امروز قصد داریم در مورد تاثیر چنین حوزه هایی بر روی جستجو صحبت کنیم. به همین خاطر فرض می کنیم که شما صاحب یک کسب و کار هستید و سایتی برای اینکار دارید.  مهم ترین سوالی که به ذهن می رسد این است که یادگیری ماشینی چسیت و چگونه می تواند بر روی رتبه بندی سایت تاثیر داشته باشد؟ مشکلی که در مورد این سوال وجود دارد این است که  بر روی فرضیاتی استوار است که ممکن است درست باشد یا نباشد.  اولا، یادگیری ماشینی  چیزی است که شما برای آن بهینه سازی های خود را انجام دهید. دوما، این حوزه می تواند بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارد. به همین خاطر قبل از اینکه بخواهیم در مورد یادگیری ماشینی  صحبت کنیم و تاثیر آن بر روی جستجو را مورد بررسی قرار دهیم، باید از خودمان سوالات  اصلی را بپرسیم که  نیاز به پاسخ دارد. به سوالات زیر توجه کنید:

گوگل تلاش می کند به چه چیزی دست پیدا کند؟

با پاسخ دادن به چنین سوالات ساده ای قادر خواهیم بود بینش عمیقی در مورد اینده و تاثیر یادگیری ماشینی بر روی جستجو به دست آوریم. پاسخ به این سوال بسیار ساده است.  این موضوع دقیقا همان چیزی است که در زندگی روزمره خود با آن مواجه هستیم. ما هر روز تلاش می کنیم پول بیشتری به دست آوریم. روش های زیادی وجود دارد که گوگل می تواند با استفاده از آن درآمد خود را افزایش دهد. برخی از روش هایی  که مورد استفاده قرار می گیرد به شرح زیر است:

  • افزایش تعداد کاربران
  • افزایش تعداد دفعاتی که هر کاربر به سایت باز می گردد
  • افزایش درآمد تولید شده به ازای هر کاربر
  • تلاش برای  کاهش نیاز به ترک سایت توسط کاربر برای تکمیل یک فعالیت
  • افزایش روش هایی که می توان به کاربر دسترسی پیدا کرد

 

بنابراین گوگل باید تلاش کند در مکان های مختلفی حضور پیدا کند. آن ها به کاربرانی نیاز دارند به طور مکرر و منظم به آنها اعتماد کنند و نیازهای خود را از طریق سایت گوگل برآورده سازند. خوب حالا سوال اینجاست که یادگیری ماشینی در این فرایند چه نقشی دارد؟

درک این شرایط بسیار مهم است. باید بدانیم که یادگیری ماشینی چیست و چه تاثیری بر روی جستجوی گوگل دارد. بر اساس تعاریف موجود، یادگیری ماشینی شکلی از هوش مصنوعی است که به رایانه ها اجازه می دهد بر اساس داده ها یا سیگنال های موجود چیزی را یاد بگیرند و خود را با آن منطبق سازند. این موضوع توانایی توسعه دانش، مهارت ها و اطلاعاتی است که توسط برنامه نویس در اختیار ماشین قرار نمی گیرد. در گذشته مهندسان گوگل تلاش می کردند به صورت دستی رتبه هر سایتی را محاسبه کنند. یادگیری ماشینی این موضوع را به طور کلی تغییر داده است . گوگل با استفاده از یادگیری ماشینی می تواند رتبه های دقیق تری تولید کند.

ما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. شما باید کاری کنید که گوگل بتواند از این طریق پولی به دست اورد.  منظورمان این نیست که بر روی تبلیغاتی همچون ادوردز سرمایه گذاری کنید اما باید  خود را با دنیای جدید منطبق سازید. ما در دنیایی زندگی می کنیم که یادگیری ماشینی می تواند تنظیمات سریعی در مورد الگوریتم ها  ایجاد نماید و نتایج فردی را به گونه ای سفارشی سازی کند که بر اساس نیاز هر کدام از کاربران است. این حوزه تلاش می کند نیازهای کاربران را هدف قرار دهد و تا جایی که می تواند این نیازها را براورده سازد.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *