خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / گوگل نمایش AMP را تغییر خواهد داد تا یافتن آدرس مستقیم ناشران راحت تر باشد

گوگل نمایش AMP را تغییر خواهد داد تا یافتن آدرس مستقیم ناشران راحت تر باشد

اوایل سال بعد، گوگل کار افرادی که محتوای AMP را  در نتایج جستجو مشاهده می کنند  را ساده تر می کند. در چنین شرایطی آدرس های به اشتراک گذاشته شده و ادرس های مستقیم ناشران  به سادگی یافت می شود.

اخیرا، محتوای AMP (صفحات موبایلی پرشتاب) نسبت به محتوای معمولی به صورت متفاوتی در گوگل بارگذاری می شوند. اگر بر روی محتوای معمولی که در نتایج جستجو وجود دارد کلیک کنید؛  به سایت مورد نظر انتقال داده خواهید شد. اگر بر روی محتوای AMP کلیک کنید؛  در گوگل باقی خواهید ماند. در این شرایط  ادرس گوگل برای این محتوا ظاهر می شود. نشان دادن آدرس گوگل می تواند برای افرادی که می خواهند محتوای AMP را به اشتراک بگذارند کمی سردرگم کننده باشد و نتوانند روشی که ادرس ناشر نشان داده می شود را به خوبی درک کنند.  بیشتر ناشران از این موضوع واهمه دارند و احساس می کنند گوگل شرایط اشتراک گذاری و بوک مارک شدن محتوای آن ها را دشوارتر می سازد. گوگل برای اینکه بتواند راه حلی برای این مشکل ایجاد کند،  بیان کرده است که  قصد دارد هدری که بالای محتوای AMP نمایش داده می شود را تغییر دهد. اخیرا این هدر دامنه سایت ناشر را نشان می دهد.  دامنه نشان داده شده قابل کلیک نیست و به طور کلی برای سایت هاست و برای محتوای AMP واقعی نیست. هدف از انجام اینکار تغییر هدر است تا افراد  بتوانند به راحتی آدرس واقعی ناشر را کپی کرده و  در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.  گوگل هنوز زمان واقعی برای این تغییر را اعلام نکرده است اما اگر نگاه خوشبینانه ای به آن داشته باشیم باید منتظر اعمال آن در اوایل سال ۲۰۱۷ باشیم.

چرا گوگل AMP را در داخل سایت خود بارگذاری می کند؟

راه حل دیگری که پیش روی گوگل قرار دارد این است که بارگذاری محتوای AMP در سایت خود را متوقف کند. با اینحال گوگل بیان کرده است که اگر همه چیز در داخل سایت بماند؛ می توان سرعت این سایت ها را افزایش داد و به صورت همزمان در اختیار افراد گذاشت.  همچنین گوگل بر این باور است که سیستم مورد استفاده از حریم خصوصی افراد محافظت می کند. صفحات AMP  توسط گوگل رندر می شود. این موضوع بدین معنی است که بعد از انجام جستجو ، صفحات AMP که در لیست قرار دارد در پس زمینه بارگذاری می شود. اینکار قبل از اینکه کاربر بر روی آن کلیک کند رخ می دهد.  این موضوع گوگل را مطمئن می سازد که اگر کلیکی بر روی لیست AMP خاص انجام شود؛ صفحه ظاهر شده سرعت را بیشتر می کند.گوگل رندر کردن این صفحات را با بارگذاری آن از کش خود انجام می شود. همین امر موجب  محافظت از حریم خصوصی افراد می شود. با رندر کردن این صفحات توسط دامنه خود گوگل؛ ناشران تا زمانی که کاربری بر روی محتوای موجود در نتایج جستجو کلیک نکرده است بازدیدی را دریافت نمی کند. گوگل بیان کرده است که رندر کردن در چنین شرایطی با ترکیب آن با کش گوگل بدین معنی است که صفحات بارگذاری شده سرعت زیادی خواهند داشت.  بدون پیش اجرا( رندر کردن)  صفحات  بین ۱ الی ۲ ثانیه بارگذاری خواهند شد. استفاده از آدرس مستقیم برای محتوای AMP قرار گرفته بر روی سایت ناشران،  باعث می شود سرعت بارگذاری در ارتباطات خوب حدود ۳ الی ۵ ثانیه باشد. با اینکه استفاده از آدرس ناشران هنوز هم می تواند سرعت صفحات AMP را افزایش دهد اما نشان دادن صریح آدرس سایت می تواند کپی و اشتراک محتوا را بهبود ببخشد.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *