خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / چرا داشتن یک سئوی خوب به یک مسئله استراتژیک تبدیل شده است؟

چرا داشتن یک سئوی خوب به یک مسئله استراتژیک تبدیل شده است؟

در میان تمامی مواردی که در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد، سئو هنوز هم یکی از واژه های پر کاربرد محسوب می شود. با این وجود اثر سئو به صورت حاشیه ای در نظر گرفته می شود و بیشتر شرکت ها سئو را به عنوان بخش مرکزی فعالیت های بازاریابی خود نمی دانند.  در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که این دیدگاه باید تغییر پیدا کند.

سئو از زمان آغاز به کار خود به عنوان یک رشته بازاریابی، تمرکز تاکتیکی داشته است. این موضوع تا حدودی خوب است. با این همه،  تاکتیک های خاص برای به دست آوردن لینک؛ منشن، رتبه بندی، ترافیک و سایر شاخص های عملکرد کلیدی  نیز به نوبه خود موضوعات  جذابی هستند.  همانطور که می دانید سئو چیزی بیشتر از یک تاکتیک، هک و ابزار  است. امروزه در بیشتر سازمان ها، نقش سئو به عنوان یک محرک استراتژیک در کسب و کارها بیشتر از قبل احساس می شود.  خوب حالا اجازه دهید ۵ روشی که در آن سئو تاثیر استراتژیک دارد را با هم مرور کنیم.

  1. هزینه رسانه های دیجیتال را کاهش می دهد: در بیشتر موارد، هزینه PPC برای هر کلیک بیشتر از ۱۰ دلار است. به دست آوردن موقعیت برتر در نتایج طبیعی گوگل و سایر موتورهای جستجو می تواند چنین هزینه هایی را کاهش دهد . در چنین شرایطی می توان هزینه صرف شده برای PPC را در بخش های دیگری که موثرتر است به کار برد. این موضوع یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین تاثیر سئوست که اغلب در بخش های مختلف یک شرکت نادیده گرفته می شود.
  2. سهم بازار را افزایش می دهد: به دست اوردن جایگاه طبیعی در موتورهای جستجو نه تنها ترافیک و درآمد شرکت را افزایش می دهد بلکه می تواند گوی رقابت را از سایر شرکت ها بدزد. در کسب و کارهای B2B که طول عمر مشتری بسیار ارزشمند است، سرمایه گذاری بر روی محتوای با کیفیت و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو می تواند یک هدف استراتژیک باشد. زمانی که شانس حضور در موتورهای جستجو را از دست دادید، این شانس به رقبای شما سپرده می شود. به هنگام مبارزه برای به دست اوردن سهم بازار ، سئو یک دارایی استراتژیک با ارزش دفاعی و تهاجمی محسوب می شود.
  3. تاثیر بر روی برندینگ: سئو و روابط عمومی دو موضوع یکسان نیستند اما هر دوی این موارد می توانند هدف یکسانی داشته باشند. هدف از این دو مورد افزایش دیده شدن سایت و تاثیر بر روی مشتریان است. افزایش آگاهی از برند یکی از اهداف بازاریابی استراتژیک است. امروزه مدیریت شهرت و اعتبار آنلاین(ORM) همیشه در برگیرنده جزء محسوسی از سئوست. سئو  تنها بخش تاثیرگذار در این پازل نیست اما جزء کلیدی هر کمپین تاثیرگذاری خواهد بود.
  4. می توان کمپین های موثر بیشتری ایجاد کرد: جستجوکنندگان اغلب نمی دانند چه جستجوهایی را باید انجام دهند زیرا در معرض موارد بازاریابی دیگری قرار می گیرند.ترافیک حاصل از جستجو می تواند به عنوان ابزار اندازه گیری برای تاثیر بخشی سایر رسانه ها مورد استفاده قرار گیرد. رفتار جستجو نیز می تواند الگوی مخاطبان هدف را مشخص کند و بینش بازاریابی استراتژیک و منحصر به فردی فراهم اورد.
  5. توسعه محصولات و خدمات جدید: جستجو( پولی، طبیعی) یکی از موارد ارزشمندی است که با استفاده از آن می توان  موضوعاتی که افراد به دنبال آن هستند را مورد بررسی قرار داد. همچنین می توان  از این گزینه برای بررسی تقاضای کاربران در مورد محصولات و خدمات خاص استفاده کرد. پتانسیل زیادی در مورد چنین پژوهش هایی وجود دارد. چنین تحقیقاتی می تواند نسبت به سایر پژوهش های سنتی برای سازمان ها ارزشمندتر باشد.

سئوی سایت شما چقدر استراتژیک است؟

از خودتان بپرسید گزارشات مرتبط با سئو به چه کسانی سپرده می شود؟

  • مدیر بازاریابی دیجیتال؟
  • مدیر بخش سئو/ محتوا؟
  • تیم تخصصی؟
  • معاون بازاریابی کسب؟
  • مدیر عامل؟

هرچقدر موقعیت افرادی که گزارش حاصل از سئو را دریافت می کنند بالاتر باشد، بینش های مرتبط با آن بیشتر شنیده می شود و در سازمان به اشتراک گذاشته می شود.  با این وجود چنین مواردی به ندرت در سازمان ها رعایت می شود. به همین خاطر باید از خودتان سوال زیر را بپرسید:

ایا مفاهیم و بینش های سئو در مرحله مفهومی پروژه های جدید به کار می رود؟ هر چقدر این نگرانی ها در مراحل اولیه کار مدنظر قرار گیرد احتمال موفقیت آمیز بودن پروژه بیشتر خواهد بود و دیگر نیازی به مهندسی مجدد پروژه در مراحل بعدی نخواهید داشت.  حالا سوال اینجاست که چنین رویکردی را چگونه می توان در سازمان ها و شرکت ها عملی کرد؟

  1. آموزش های سطح شرکتی در مورد اهمیت سئو
  2. تاسیس و ایجاد فرآیندهای یکپارچه با گردش متقابل کارکردی.

۳٫جلسات سازگاری که اطمینان حاصل می کند دیده شدن در موتورهای جستجو همیشه در تمامی تصمیمات بازاریابی از اولویت بالایی برخوردار است.

کارهای زیادی باید در این حوزه انجام شود.  هنوز هم بیشتر سازمان ها و شرکت ها سئو را یک موضوع حاشیه ای می دانند و از اهمیت و ضرورت آن باخبر نیستند.  خوشبختانه، سازمان ها می توانند سئو را در پروژه ها و فرایندهای بازاریابی به کار گیرند. بازاریابان باید از سازمان های خود و مشاوران  سئو بخواهند آموزش ها و تمرینات  عملی سئو را در جریان کاری سازمان و به عنوان یکی از خدمات موجود ادغام کنند.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *