خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / ۹ مورد از حقایق موجود درباره لینک ها

۹ مورد از حقایق موجود درباره لینک ها

همانطور که می دانید لینک بیلدینگ فرایند بسیار دشواری است. یکی از موارد مهمی که باید بدانید این است که هیچ تاکتیک بی خطری برای ساخت لینک وجود ندارد. هر روزه مقاله های بی شماری در مورد لینک ها نوشته می شود. بیشتر آن ها بسیار خوب هستند و ترفندهای جالبی در اختیارتان می گذارند.  برخی از این مقالات نیز بسیار بد نوشته شده اند و پر از توصیه های عجیب و غریب و در عین حال نامعتبرند. بیشتر افراد در مورد روش های جلوگیری از پنالتی های گوگل صحبت می کنند و بر این باورند روش های تایید شده ای برای اینکار وجود دارد. اما واقعیت این است که  هیچ ضمانتی در بحث لینک بیلدینگ و پنالتی های مرتبط با آن وجود ندارد. در ادامه دلایلی را برای این موضوع بیان می کنیم.

  1. هیچ لینکی بدون خطر نیست:

حتما می دانید که لینک های زیادی قبلا وجود داشته است که  استفاده از آن برای سایت مورد نظر هیچ اسیبی به همراه نداشت. اما امروزه همین لینک ها توسط گوگل جریمه می شود. به عنوان مثال، لینک nofollow به عقیده بیشتر افراد بدون خطر است اما ایا می توانید بر روی این موضوع شرط ببندید؟ قطعا خیر.  اگر گوگل روش دیگری را برای برخورد با این لینک ها پیدا کند چه اتفاقی روی خواهد داد؟ اگر سال بعد رویکرد جدیدی در این مورد اتخاذ گردد چه مشکلاتی بروز خواهد کرد؟

  1. همیشه نمی توانید بگویید یک لینک در محتوای مفید قرار گرفته است یا خیر.

حتی موتورهای جستجو نیز نمی توانند این موضوع را با اطمینان بگویند.  نمی توان از چنین موضوعی مطمئن بود مگر اینکه لینک شما در محتوای بسیار ضعیف قرار گرفته باشد. همیشه افراد بسیار باهوشی در حوزه سئو و توسعه لینک وجود داشته است. با این وجود نمی توان از چنین فرایندی اطمینان حاصل کرد.

  1. سازندگان لینک ها تنها افرادی نیستند که در این حوزه سرمایه گذاری می کنند:

وبسمتران زیادی وجود دارد که از این شیوه کسب درآمد می کنند. اگر بدانید تعداد این افراد چقدر زیاد است شگفت زده و متعجب خواهید شد.

  1. هر سایتی ممکن است با مشکلات مرتبط با لینک مواجه شود:

حتی برندها و شرکت های بزرگ نیز ممکن است در مورد لینک هایی که به دست می آورند دچار مشکل شوند. برخی از  افراد بر این باورند که گوگل به سراغ شرکت های بزرگ نمی رود اما چنین موضوعی به هیچ عنوان درست نیست. گوگل حتی سایت های بزرگ را نیز به خاطر این موضوع جریمه می کند. اگر هیچ لینکی ندارید، نمی توانید کار خود را به خوبی انجام دهید. با این وجود اگر لینک های متعددی داشته باشید امکان بروز مشکل در این زمینه وجود دارد.

  1. مواردی وجود دارد که فردی می تواند به مدت طولانی با وجود لینک های کم یا لینک های بد کار خود را به خوبی انجام دهد:

بعد از اینکه  الگوریتم پنگوئن کار خود را آغاز کرد سایت های زیادی با مشکل مواجه شدند. بیشتر افراد تلاش کردند لینک های موجود را پاک کنند اما باز هم  جایگاه خوبی در نتایج موتورهای جستجو به دست نیاوردند.  سایت های زیادی وجود دارد که هرگز پروفایل لینک عالی نداشته اند اما سال ها رتبه ی خوبی در موتورهای جستجو داشتند.  بیشتر سئوکاران دریافته اند که برخی از مواقع لینک های بد به آن ها کمک می کند و زمانی که لینک های بد بدون جایگزین کردن آن با لینک های عالی حذف می شود، تغییر زیادی در موقعیت سایت ایجاد نمی شود.

 

  1. مواردی وجود دارد که پروفایل لینک عالی است اما رتبه خوبی وجود ندارد:

ممکن است سایت شما در حال حاضر رتبه بندی خوبی داشته باشد. اما به طور ناگهانی یکی از رقبای موجود جای شما را بگیرد و باعث شود یک پله نزول کنید. در این میان پروفایل لینک های شما کاملا طبیعی است.  به عنوان مثال لینک .edu دارید و  از سایر  سایت های بزرگ نیز لینک دریافت کرده اید.  متاسفانه این همه ماجرا نیست. داشتن لینک های طبیعی به تنهایی کافی نخواهد بود.

  1. ممکن است به طور ناعادلانه جریمه شده باشید:

این موضوع را در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم. شما ممکن است در مورد لینک هایی که دریافت می کنید مطمئن باشید اما آیا موتورهای جستجو نیز با شما هم عقیده هستند؟ اگر افراد در انجمن ها به سایت شما لینک دهند و با وجود این شرایط باز هم جریمه شوید چه احساسی خواهید داشت؟ حتما با خودتان می گویید این عادلانه نیست.  سایت های زیادی وجود دارد که در چنین شرایطی قرار می گیرند. هیچ چیزی در موتورهای جستجو  عادلانه نیست.

  1. ممکن است قوانین را دنبال کنید اما باز موفقیتی به دست نیاورید:

شما می توانید از راهنمایی های موجود در  بخش وبمستران استفاده کنید.  اگر قوانین موجود را  به طور کامل دنبال کنید باز هم ممکن است رتبه خوبی در موتورهای جستجو نداشته باشید.  ممکن است از لحاظ سئو همه کارها را به خوبی انجام داده باشید. کاربرد سایت شما ممکن است عالی باشد  اما باز هم رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو به دست نیاورید.

  1. ممکن است قوانین را زیر پا بگذارید اما هرگز جریمه نشوید:

بله این موضوع برای افرادی که تابع قوانین موتورهای جستجو هستند ازاردهنده خواهد بود اما همیشه چنین مواردی وجود داشته است.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *