خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / ۷ مورد از ترس هایی که صاحبان کسب وکارها در مورد سئو دارند

۷ مورد از ترس هایی که صاحبان کسب وکارها در مورد سئو دارند

دلایل بسیار زیادی برای ترس از سئو در میان افراد وجود دارد. در این مقاله چند مورد از مهم ترین دلایل ترس صاحبان کسب وکارها در مورد سئو را بیان می کنیم.پس همراه ما باشید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو( سئو) یکی از جنبه های اصلی بازاریابی دیجیتال است که برای بسیاری از صاحبان کسب وکارها مفهوم عجیب و غریبی است. به همین خاطر تصورات نادرستی در مورد آن وجود دارد.  با اینحال، اگر نگاه دقیق تری به این موضوع داشته باشید متوجه خواهید شد که هیچ دلیلی برای  استفاده نکردن از سئو در استراتژی بازاریابی وجود ندارد. اجازه دهید چند مورد از دلایلی که صاحبان کسب وکارها از سئو می ترسند را با هم مرور کنیم.

  1. حوزه سئو بسیار پیچیده است:

سئو فرایند ساده و اسانی نیست اما  نمی توان گفت که این حوزه بسیار پیچیده است. بازاریابی دیجیتال یک هویت در حال رشد است. استراتژی که  در یک بازه زمانی کارساز و مفید است ممکن است در بازه زمانی دیگری به درد نخورد.  واقعیت این است که تصورات نادرستی در مورد سئو وجود دارد. بهترین استراتژی برای افراد مبتدی دنبال کردن وبلاگ های آنلاین و مطالعه منظم پست هایی است که در این زمینه نوشته می شود.  با جستجوی ساده ای در اینترنت می توانید لینک های مفیدی را پیدا کنید و از محتوای موجود در آن استفاده نمایید. شاید فکر کنید اینکار بیشتر از چند ماه زمان می برد اما بعد از مطالعه چند سایت متوجه خواهید شد که سئو فرایند چندان دشواری هم نیست.  حوزه بازاریابی دیجیتال با سرعت  ثابتی در حال حرکت است. در آغوش گرفتن سئو و یادگیری مسائل مرتبط با آن  می تواند بهترین انتخاب برای کسب وکارها باشد.

  1. این یک کلاهبرداری است:

زمانی که با یک شرکت سئو در حال تعامل هستید یکی از مواردی که خواهید شنید این است که هیچ ضمانتی برای موفقیت فرایند سئو وجود ندارد. گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را تغییر داده و به روز می کند. اگر فردی تضمین کند که در عرض چند ماه شما را به بالاترین نقطه نتایج موتورهای جستجو وجود دارد، باید به او شک کنید. اگرچه فرایند سئو نیازمند صرف هزینه های  هنگفت نیست اما باز هم هزینه هایی را برایتان در پی خواهد داشت. قبل از اینکه بخواهید در مورد سئو تصمیم بگیرید، اطلاعات خود را افزایش دهید. منابع رایگان زیادی وجود دارد که اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم می سازد.

  1. متخصصان سئو ممکن است کسب وکار مرا خراب کنند:

این موضوع صحیح است که انتخاب و تصمیم گیری نادرست در حوزه سئو می تواند تاثیر بدی بر روی رتبه بندی سایت در نتایج جستجو داشته باشد اما این موضوع تنها در مواقعی رخ می دهد که صاحبان کسب وکارها  مسیر درستی را پیش نگرفته اند. به همین خاطر بهتر است کار خود را با مراحل ابتدایی آغاز کنید و ایده ای در مورد بازگشت سرمایه گذاری خود داشته باشید. بعدا می تواند رابطه ای بین  آژانس سئو و  تیم بازاریابی خود ایجاد کنید.

  1. این فرآیند بسیار هزینه بر است:

زیبایی فرآیند سئو به این است که شما می توانید با مرحل کوچک کار خود را آغاز کنید و زمانی را برای شروع یا شروع نکردن اقدامات بزرگ اختصاص دهید. به همین خاطر است که ۷۲ درصد از صاحبان کسب وکارها بر این باورند که استراتژی خوب در حوزه سئو می تواند تلاش های بازاریابی آن ها را بهبود ببخشد. اشکال سنتی بازاریابی می تواند بسیار پر هزینه باشد. به عنوان مثال تبلیغ در تلویزیون یا سایر رسانه های اجتماعی هزینه های زیادی را بر شرکت تحمیل می کند. تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در حوزه سئو نباید به دشواری انجام شود.  اینکه کمپین شما چقدر بزرگ یا کوچک است زیاد مهم نیست. اگر رویکرد مناسبی اتخاذ کنید قادر خواهید بود بازگشت سرمایه گذاری را مشاهده کنید.

  1. من قادر نخواهم بود کمیت هزینه های صرف شده را تعیین کنم:

این موضوع نیز یکی از تصورات نادرست شایعی است که در میان صاحبان کسب وکارها رواج دارد. استفاده از ابزار برای تولید سرنخ و صفحات فرود بهترین روش  برای تعیین  مقدار ترافیک ورودی به سایت است. صرف نظر از اینکه پروژه شما چقدر بزرگ یا کوچک است،برداشت ها، کلیک ها، کلمات کلیدی و منبع ترافیک را می توان با جزییات کامل مورد بررسی و پیگیری قرار داد. داشبوردی که در  گوگل آنالیتیکس قرار دارد به شما کمک می کند دید وسیعی در مورد نقاط قوت و ضعف سایت خود به دست آورید. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل سفارشی نیز می تواند اطلاعات جغرافیایی و  جمعیتی را در مورد سایت فراهم اورد و افرادی که با آن تعامل داشته اند را تعیین نماید. همه این موارد اطلاعات اصلی هستند که می توان از آن ها برای  بهینه سازی های آینده استفاده کرد.

  1. ایجاد محتوا به هدر دادن هزینه هاست:

این گزینه به هیچ عنوان صحیح نیست. سئو و محتوا به همراه همدیگر به کار می روند. ایجاد ترافیک سایت یکی از موارد مهمی است که صاحبان کسب وکارها به دنبال آن هستند. با این وجود، سرمایه گذاری بر روی  محتوای با کیفیت یکی از موارد کلیدی برای ایجاد ارزش محسوب می شود و کاربران را تشویق می کند در سایت بمانند.  مطالعه ای که توسط Ascend2 انجام شده است نشان می دهد که ۷۲ درصد از بازاریابان بر این باورند که ایجاد محتوای مرتبط، یک تاکتیک موثر در تلاش های سئوست.  اگر خواننده هیچ دلیلی برای ماندن در سایت شما نداشته باشد، ترافیک زیاد عملا بی معنی خواهد بود. به همین خاطر عبارت “محتوا پادشاه است” در دنیای  آنلاین امروز بسیار شایع شده است.  زمانی که در حال تولید محتوای سایت خود هستید از خودتان بپرسید ایا این محتوا آنقدر منحصر به فرد هست که بتواند خواننده را به خود جلب کند.

  1. نتایج سئو به سرعت دیده نمی شود:

بله همین طور است اما به خاطر داشته باشید که اگر استراتژی سئو به درستی انجام شود نتایج خوبی در پی خواهد داشت.  زمانی که رقیب تازه ای در این حوزه پیدا کردید سعی کنید بیشتر از قبل در این مسیر ثابت قدم باشید. چقدر زمان می برد تا سئوکاران فعالیت خود را آغاز کنند؟ این موضوع بستگی به موارد مختلفی دارد. بیشتر شرکت هایی که در حوزه سئو فعالیت دارند به شما خواهند گفت که دیده شدن نتایج، حدود ۴ الی ۶ ماه به طول می انجامد. با اینحال، نتایجی که در شش ماهه اول به دست می آید با نتایجی که  یکسال بعد بروز می کند یکسان نخواهد بود.  نکته کلیدی ثابت قدم بودن و استفاده مستمر از منابع است. اگر تصمیم گرفته اید در حوزه سئو سرمایه گذاری کنید، برای یک سفر طولانی خود را آماده کنید و منتظر نتایج شگفت انگیز آن باشید.

نتیجه گیری:

در یک نگاه اجمالی، سئو به نظر  همانند بالا رفتن از یک کوه با مسیرهای سخت و طاقت فرساست. شرکت ها باید نگاه دقیق تری به این فرایند داشته باشند و مزایای استفاده از سئو را به خوبی بشناسند. شاید مهم ترین مسئله ای که باید در مورد سئو مدنظر داشته باشید این است که می تواند به شما کمک کند کسب وکار خود را بهبود ببخشید. اگر این فرایند به خوبی انجام شود به کسب وکارهای کوچک کمک می کند فرصت بیشتری برای به دست آوردن نتایج بهتر در موتورهای جستجو داشته باشند.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *