خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / ۵ مرحله در بهینه سازی سایت برای به دست اوردن نتایج برتر در موبایل

۵ مرحله در بهینه سازی سایت برای به دست اوردن نتایج برتر در موبایل

همانطور که می دانید بهینه سازی سایت برای موبایل به یک فاکتور ارزشمند برای دستیابی به نتایج برتر در موتورهای جستجو تبدیل شده است.  گوگل نیز این فرایند را مورد بررسی قرار داده است. این موتور جستجو  تلاش می کند به آرامی این فاکتور را در سایت های مختلف اعمال کند.   اگر شما نیز جزو افرادی هستید که علاقه ای برای پیوستن به حوزه موبایل ندارید بهتر است همین امروز دست به کار شوید.  از آنجایی که موبایل ها نتایج جستجو را از آن خود کرده اند، گوگل و سایر موتورهای جستجو تاکید زیادی بر روی موبایل و بهینه سازی سایت برای این گزینه خواهند داشت. در ادامه با ما همراه شوید تا  مراحل بهینه سازی سایت برای به دست آوردن نتایج برتر در  جستجوی موبایلی را با هم مرور کنیم.

  1. سرعت:

بیشتر متخصصان بر این باورند که دو ثانیه تاخیر در  بارگذاری سایت می تواند پذیرش آن را تحت تاثیر خود  قرار دهد.  کاربران اینترنتی دوست دارند سایت با سرعت بیشتری بارگذاری شود. به همین خاطر گوگل نیز اهمیت ویژه ای برای سرعت سایت قائل شده است.   مطمئن باشید که بارگذاری سریع سایت برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در جستجوی موبایلی ضروری است.  برای اینکه بتوانید سرعت سایت را بهینه سازی کنید مراحل زیر را مدنظر داشته باشید:

  • تصاویر را بهینه سازی کنید: تصاویر بزرگی که در سایت به کار می روند ممکن است سرعت بارگذاری سایت را کندتر کنند.  بهینه سازی  تصاویر و به کار بردن اندازه مناسب  می تواند یک روش سریع برای سرعت بخشیدن به سایت باشد.
  • کدها را کوچک تر کنید: این فرایند در برگیرنده حذف کاراکترهای غیر ضروری از سورس کد بدون تغییر عملکرد آن است.
  • کش مرورگر خود را خالی کنید: کش مرورگر می تواند فایل منبع صفحات سایت را بر روی رایانه لوکال ذخیره کند.خالی کردن کش می تواند سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهد.
  • تا جایی که می توانید از تعداد ریدایرکت ها بکاهید: داشتن ریدایرکت( تغییر مسیر) زیاد می تواند بارگذاری سایت را کندتر کند. در چنین شرایطی کاربر تجربه خوبی از سایت شما نخواهد داشت.
  1. تصاویر، جاوا اسکریپت یا CSS را مسدود نکنید:

در روزهای اولیه طراحی موبایل، مسدود کردن این عناصر بسیار مفید بود. این گونه موارد می توانست مشکلات زیادی را ایجاد کند. امروزه دیگر چنین مشکلاتی وجود ندارد. در بیشتر موارد گوشی های هوشمند بسیار قدرتمندتر از رایانه هایی است که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. این گوشی های هوشمند می توانند همه چیز را به خوبی مدیریت کنند.  ربات های گوگل نیز می توانند این موارد را مدیریت کنند و دوست دارند  محتوایی را ببیند و طبقه بندی کنند که کاربران قادر به مشاهده آن هستند. به همین خاطر باید مطمئن شوید که این عناصر را پنهان نمی کنید.

۳٫طراحی برای موبایل:

سئو از مهارت فنی به یک هنر تبدیل شده است. سئویی که امروزه به کار می رود  باید چیزی بیشتر از کدها را دریافت کند و درک نماید. در چنین شرایطی باید طراحی  ایجاد گردد که بتواند رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو را تحت تاثیر خود قرار دهد.  طراحی برای موبایل یکی از موارد مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد. به نظر بیشتر متخصصان، طراحی واکنشگرا بهترین روش برای رسیدن به این هدف است اما اصلا مهم نیست از چه فرایندی برای طراحی سایت استفاده می کنید. با کمک ترفندهای زیر می توانید طراحی سایت برای موبایل را به خوبی بهینه سازی کنید:

  • هرگز از فلش استفاده نکنید: اپل دیگر از فلش برای موبایل استفاده نمی کند. از آنجایی که بیشتر کاربران موبایلی نمی توانند عناصر فلش را ببینند، باید آن را از روی سایت خود حذف کنید. بهتر است از HTML5 یا جاوا استفاده کنید.
  • از شر پاپ آپ ها خلاص شوید: تولید سرنخ فرایند بسیار مهمی است اما اگر سایت موبایلی شما پر از پاپ آپ های مختلف باشد، کاربر از مرور سایت خسته شده و آن را ترک می کند. حذف چنین مواردی شما را مطمئن می سازد بونس ریت بهتری خواهید داشت.
  • برای انگشت طراحی کنید: از آنجایی که کاربران موبایلی مجبور هستند سایت را با انگشت خود مرور کنند، باید مطمئن شوید که طراحی شما برای انگشت سازگار شده است.
  1. بهینه سازی داخلی سایت:

زمانی که صحبت از بهینه سازی  سایت برای موبایل به میان می آید، کارهای زیادی نمی توان انجام داد. به همین خاطر باید مطمئن شوید  توضیحات عنوان دقیق و درست انتخاب شده است. اینکار به ربات های گوگل اجازه می دهد  صفحات سایت را با سرعت بیشتری درک کنند. همچنین داشتن عناوین درست و دقیق به کاربر کمک می کند درک بهتری از محتوای سایت داشته باشند.  تمامی این موارد منجر به  نرخ کلیک بالاتر و بهبود رتبه بندی می شود.

  1. بهینه سازی محلی:

 در ماه سپتامبر گوگل به روزرسانی جدیدی به نام Possum را منتشر کرد که به نظر می رسد بزرگترین به روزرسانی است که در  الگوریتم جستجوی محلی ایجاد شده است. جستجو از طریق موبایل برای کسب وکارهایی که به دنبال به دست اوردن ترافیک بیشتر به سمت فروشگاه خود هستند ضروری است. تحقیقات و پژوهش های گوگل بر روی رفتارهای جستجوی محلی نشان می دهد که  جستجوکنندگان محلی  آماده اقدام هستند. در این گزارش، آن ها نشان دادند که ۵۰ درصد از مشتریانی که از جستجوی محلی بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده کرده بودند، فروشگاه مدنظر را در همان روز یا یک روز بعد مورد بازدید قرار دادند. در این میان ۳۴ درصد از افرادی که از طریق رایانه یا تبلت جستجوی خود را انجام داده بودند همین رفتار را داشتند. کسب وکارهای محلی بیشتر از سایر کسب وکارها می توانند از موبایل به نفع خود استفاده کنند.   برای به دست اورن ترافیک بیشتر و دیده شدن در نتایج  جستجوی موبایلی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • استفاده از نام شهر یا منطقه در تگ عنوان
  • استفاده از نام شهر یا منطقه در هدینگ H1
  • استفاده از نام شهر یا منطقه در آدرس
  • استفاده از نام شهر یا منطقه در محتوا
  • استفاده از نام شهر یا منطقه در تگ ALT
  • استفاده از نام شهر یا منطقه در توضیحات متا
  • نام کسب وکار، تلفن یا آدرس

هنوز هم کارهای زیادی وجود دارد که باید در این زمینه مدنظر قرار گیرد. با این وجود شما می توانید از ترفندهایی که در این مقاله بیان کردیم برای بهبود دیده شدن سایت در نتایج موبایلی استفاده کنید. همین امروز دست به کار شوید و از نتایج به دست آمده لذت ببرید.

منبع

مطلب پیشنهادی

۶ مورد از اشتباهات حوزه سئو که می تواند کسب وکار شما را نابود کند

حتما شما نیز همانند سایر افراد به دنبال فروش بیشتر هستید.  بیشتر شرکت ها تلاش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *