خانه / بازاریابی اینترنتی / سئو / ۵ ترفند بازاریابی B2B برای بهبود نتایج سئو در سال ۲۰۱۷

۵ ترفند بازاریابی B2B برای بهبود نتایج سئو در سال ۲۰۱۷

در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را برای بازاریابی B2B  در آغاز سال جدید میلادی بیان کنیم . پس همراه ما باشید.

برای اینکه بتوانید یک بازاریاب دیجیتال B2B باشید باید سخت تلاش کنید. موفق بودن در دنیای پیچیده و همیشه در حال تغییر سئو کار بسیار دشواری است. در این مقاله سعی می کنیم چند مورد از توصیه های مرتبط با  موتورهای جستجو را بیان کنیم. این ترفندها را به کار ببرید تا بتوانید نتایج خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید.

سال جدید، فرصت های جدید:

سال ۲۰۱۶، سال تغییرات باورنکردنی بود. گوگل  نتایج موتورهای جستجو را با تغییرات زیادی که در تبلیغات پولی ایجاد کرد ، تغییر داد.  بازاریابی موتورهای جستجو یک فرایند دشوار محسوب می شود. به خاطر تغییرات سریعی که در این حوزه وجود دارد به دست آوردن نتایج در آن کمی سخت خواهد بود.  اگر به دنبال فرصتی برای بهبود نتایج در سال ۲۰۱۷ هستید باید ترفندها و نکاتی که در ادامه بیان می شود را مدنظر قرار دهید.

  1. نتایج موتورهای جستجو را از آن خود کنید.
  2. از طریق تست و بررسی، نرخ تبدیل خود را به حداکثر برسانید.

۳٫بر روی بینش های عمیق سرمایه گذاری کنید.

  1. کار خود را با قیف فروش یکپارچه سازید.
  2. با کمک پیگیری تماس ها، نرخ بازگشت سرمایه گذاری (ROI) کلی را درک کنید.

نتایج موتورهای جستجو را از آن خود کنید:

به دست آوردن نتایج موتورهای جستجو برای کوئری هایی که اولویت بالایی دارند می تواند شناخت برند، اعتبار، اعتماد و هویت آن را در میان مخاطبان و مشتریان احتمالی افزایش دهد. همراه کردن جستجوی طبیعی و پولی می تواند بینش عمیقی در مورد رفتار مشتریان ایجاد کند و رویکرد خوبی در اختیارتان بگذارد. استراتژی بین کانالی را توسعه دهید که اعتماد را می سازد و مشتریان احتمالی را سریع تر در قیف فروش به حرکت در می آورد. پیام های مختلفی را در تبلیغات پولی خود برای کلیدواژه های هدف بررسی کنید و سپس تمایل و نیت کاربران از کوئری های جستجو شده را درک نمایید. زمانی که در حال نوشتن لیست طبیعی خود هستید، اطمینان حاصل نمایید که قوانین جدیدی را برای نمایش لیست خود در نتایج موتورهای جستجو دنبال می کنید .  نگاهی به کوئری های جستجوی پولی بیندازید تا بینشی را در مورد واژه ها و نتایج کسب وکار واقعی به دست آورید.   واژه هایی را شناسایی کنید که بازدید کنندگان بالای قیف فروش را به سمت سایت هدایت می کنند و محتوای طبیعی بنویسید که با تمایل و نیت کاربران  همتراز و هماهنگ است. برای اینکه بتوانید نتایج حاصل از جستجوی طبیعی را به حداکثر برسانید، باید داده ها و بینشی را از کمپین جستجوی پولی  مدیریت شده به کار بگیرید و آن ها را با هم ادغام سازید.

نرخ تبدیل خود را از طریق تست و بررسی به حداکثر برسانید:

هر بازدید کننده ای که وارد سایت شما می شود فرصتی را در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید از این فرصت برای برقراری ارتباط و تبدیل او به مشتری استفاده کنید.  بازاریابان زیادی وجود دارد که نمی توانند پیشنهادات خوبی در اختیار مشتریان خود قرار دهند یا کلا از مواردی همچون Call to action استفاده نمی کنند. با اینکه بهینه سازی نرخ تبدیل   و تست های کاربردی می تواند پیچیده باشد اما بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود. از جایی که هستید کار خود را شروع کنید. از ابزارهای آنالیتیکی بهره مند شوید تا بفهمید  بازدید کنندگان شما چگونه به محتوای موجود پاسخ می دهند. سعی کنید محتوای خود را با موارد زیر بهبود ببخشید:

  • بونس بالا/نرخ خروج: به جریان کلی صفحه خود نگاه کنید. ایا عناصر طراحی که در سایت وجود دارد می تواند نظر بازدید کننده را به Call to action شما جلب نماید؟ چگونه می توانید صفحات سایت را ساده تر کنید و از این طریق تجربه کاربری را بهبود ببخشید؟
  • نرخ تبدیل پایین: باید دقیقا تعیین کنید که کاربران شما چه کاری را باید در صفحات سایت انجام دهند. آیا Call to action واضح و روشنی دارید؟ ایا مزایایی که در سایت بیان شده است واضح و روشن است؟  تمرکز اصلی شما بر روی محتوا بوده یا شرکت؟

رفتار بازدید کنندگان خود را تشخیص دهید و یاد بگیرید سوالات هوشمندانه بپرسید.  چه چیزی در صفحات شما وجود دارد که بازدید کننده را از اقدام باز می دارد؟ عناصری که می تواند رفتار بازدید کننده را تغییر دهد به دست آورید . تست و بررسی خود را بر اساس فرضیات موجود آغاز کنید. حتی پیروزی های کوچک می تواند دستاوردهای بزرگی برای شما به همراه داشته باشد.

بر روی بینش های عمیق سرمایه گذاری کنید:

به عنوان یک  بازاریاب B2B  تمرکز شما عمدتا بر روی به دست آوردن سرنخ های پایین قیف است که برای تیم بازاریابی بسیار ارزشمندند. برای اینکه بتوانید در کار خود موفق باشید باید بدانید که چه کانال ها و محتواهایی مشتریان  احتمالی را به سمت قیف فروش هدایت می کنند. با وجود چرخه فروش پیچیده؛ ممکن است  تولید سرنخ های ارزشمند کمی زمانبر باشد.  گزارش های قیف فروش چند کانالی در گوگل آنالیتیکس می تواند بهترین مکان برای آغاز کار و درک رفتارهای کاربران در طول نقاط مختلف قیف فروش باشد. کار خود را با پرسیدن  سوالات زیر آغاز کنید:

  • چه کانال هایی بیشترین تاثیر را بر روی نرخ تبدیل شما داشته است؟
  • چه منابعی مشتریان جدیدی را به سمت بالای قیف هدایت می کند؟
  • چه محتوایی باعث می شود بازدید کنندگان از قیف فروش به تبدیل( تبدیل بازدید کننده به مشتری) هدایت شوند؟
  • کلیدواژه های خاص در بالای قیف موثر بوده اند یا در انتهای آن؟

پاسخ این سوالات را در گزارش Top Conversion Path می توانید پیدا کنید. باید ببینید چه کانال ها، کلیدواژه ها و محتواهایی می تواند بازدید  بالای قیف را ایجاد کند.  شما می توانید از بازاریابی مجدد و  هدف گیری مجدد جستجو  برای اینکار استفاده کنید. در ادامه گزارش نرخ تبدیل بر اساس کانال را مشاهده می کنید:

کار خود را با قیف فروش یکپارچه سازید:

بهترین روش برای درک کیفیت سرنخ هایی که از تلاش های بازاریابی به دست می آیند داشتن یک سیستم CRM و دسترسی به نتایج آن است. گوگل به بازاریابان دیجیتال B2B کمک می کند فرصت های موجود را  از طریق یکپارچه سازی جدید ادوردز و Salesforce به دست اورند.  شما می توانید داده های حاصل را از Salesforce به ادوردز ایمپورت کنید و کمپین خود را بر اساس اهداف خاص بهینه سازی نمایید.

با کمک پیگیری تماس ها، نرخ بازگشت سرمایه گذاری کلی را درک کنید:

زمانی که صحبت از بازاریابی دیجیتال B2B به میان می آید، تماس های تلفنی می تواند سرنخ های زیادی ایجاد کند.  سرنخ هایی که از طریق تماس های تلفنی به دست می آیند بسیار معتبرند و می توان آن ها را به مشتری تبدیل کرد. زمانی که قصد دارید سرنخ های معتبر خود را افزایش دهید بهترین مکان برای آغاز کار،  درک این نکته است که تماس های تلفنی چگونه می تواند سرنخ های معتبری تولید کند. پیگیری تماس بینشی را در مورد کلیدواژه های پولی و کمپین هایی که تماس های بیشتری داشته اند ارائه می کند. زمانی که ROI کمپین را در نظر می گیرید، حلقه را ببندید و تاثیر کامل جستجوی پولی را با اندازه گیری سرنخ های آنلاین و تماس های  تلفنی حاصل از کمپین درک نمایید. پیگیری و ردیابی تماس زمانی که به بازدید کنندگان طبیعی سایت اعمال می شود می تواند به اندازه گیری بازگشت سرمایه گذاری از تلاش های سئو نیز کمک کند. شما می توانید از این داده ها برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید و  توزیع را مورد ارزیابی قرار دهید تا نه تنها سرنخ تولید شده از سایت را افزایش دهید بلکه مشتریان احتمالی معتبری به دست آورید که تلفن را بر می دارند و با شما تماس می گیرند.

منبع

مطلب پیشنهادی

گوگل رسما دستور لینک خود را متوقف می کند

گوگل از وبمسترها و متخصصان سئو درخواست کرده است دیگر از دستور لینک (link command) …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *