خانه / اخبار آی تی / کلاهبرداران توسط رباتی به اسم Methbot روزانه میلیون‌ها دلار به جیب میزنند

کلاهبرداران توسط رباتی به اسم Methbot روزانه میلیون‌ها دلار به جیب میزنند

محققین امنیتی کشف کرده‌اند که کلاهبرداران روسیه ای ، با اجرای تعداد زیادی بات برای تبلیغات ویدیوئی جعلی در حدود ۳ تا ۴ میلیون دلار در روز به جیب میزدند.

طبق گفته شرکت امنیتی White Ops ، سایتهایی مانند The Economist ، ESPN ، CBS Sports, Vogue, Fortune ، Fox News و International Business Times توسط باتهای Methbot مورد هدف قرار گرفته اند.

این درآمد هنگفت، Methbot را به بزرگترین کلاهبرداری تبلیغاتی که تا کنون کشف شده است ، تبدیل می‌کند. در مقایسه با Methbot، سایر بدافزارهای این چنینی مانند ZeroAccess و Chameleon برای مجرمین و کلاهبردارادن درآمدی برابر با چند صد هزار دلار در روز داشته اند.

White Ops این بات را کشف کرد و به خاطر وجود مکرر کلمه ”meth” در کدهای بدست آمده در سپتامبر گذشته ، آن را Methbot نامید. این شرکت بیان کرد که متوجه مقدار کمی ترافیک وب اتوماتیک ، شامل یک امضای بات منحصر به فرد شد و آن را قرنطینه کرده و مورد نظارت قرار داد.

White Ops میگوید که : Methbot سایت‌های ثبت شده را جعل هویت کرده و فهرست ویدیوها را تقلید و جعل میکند. و سپس کلیک های روی تبلیغات، حرکت ماوس ، و اطلاعات ورود به شبکه‌های اجتماعی را جعل کرده و اطلاعات مناطق جغرافیایی را دستکاری می‌کند تا به عنوان انسان در نظر گرفته شده و شناسایی نشود.

کلاهبرداران تا جایی پیش رفته‌اند که یک کتابخانه Http ، یک موتور مرورگر کامل با پشتیبانی flash و تحت اجرای Node.js را به عنوان بخشی از تکنیک های اجتناب از شناسایی درست کرده اند.

White Ops برآورد کرده است که محدوده Methbot تا حدود ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ سرور اختصاصی در دیتا سنترهای آمریکا و هلند و استفاده از ۵۷۰ هزار آدرس IP‌ گسترش یافته است.

Methbot قادر به تولید ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون درج تبلیغات ویدیویی در لیست ساخته شده می‌باشد و بیش از ۲۵۰ هزار URL منحصر به فرد و جعلی برای نمایش فهرست جعلی استفاده می‌شود.

جدای از پیچیدگی‌های فنی Methbot ، این کلاهبرداران توانسته اند که منفعت هایی را از این اکوسیستم تبلیغات پیچیده و غیر شفاف در اینترنت بدست آورند. محققان گفته‌اند که دنبال کردن این ارجاع های تبلیغاتی سخت می‌باشد. چرا که این تبلیغات قبل از اینکه در صفحه مورد نظر نمایش داده شوند، از زیر دست‌های مختلفی عبور کرده و تشخیص کلاهبرداری را مشکل می‌کند. رابطه نزدیک‌تر بین ناشرین و تبلیغ کنندگان می‌تواند از این ابهام و تاریکی کاسته و شفافیت را افزایش دهد و به مبارزه با کلاهبرداری کمک کند.

White Ops درباره اینکه Methbot کدام تبلیغات را جعل کرده و مورد هدف قرار داده است، به چیزی اشاره نکرده است.

منبع

مطلب پیشنهادی

ورایزون به دنبال کاهش قیمت نهایی یاهو می‌باشد

ظاهرا شرکت ارتباطاتی ورایزون (Verizon) که قرار بود یاهو را در آینده‌ ای نزدیک خریداری …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *