خانه / اخبار آی تی / بانک ملی استرالیا (NAB) اطلاعات ۶۰ هزار مشتری را به ایمیل اشتباهی فرستاده است

بانک ملی استرالیا (NAB) اطلاعات ۶۰ هزار مشتری را به ایمیل اشتباهی فرستاده است

بانک ملی استرالیا چند روز پیش اعلام کرد که این بانک به اشتباه و تصادفاً اطلاعات حدود ۶۰ هزار نفر از مشتریانش را به یک آدرس ایمیل اشتباهی فرستاده است.

طبق گفته این بانک، این اطلاعات شامل نام، آدرس و اطلاعات حساب بانکی مثل شناسه شعبه بانک و شماره حساب بانکی بوده، و مشتریان نیز گروهی از مهاجرین استرالیا بوده‌اند که در این بانک حساب جدید افتتاح کرده بودند.

موقع ارسال ایمیل به این مشتریان بانک، به منظور تائید حساب بانکی جدیدشان، بانک تصادفاً یک ایمیل هم به یک آدرس ایمیل اشتباهی فرستاده است.

بانک ملی استرالیا، خطای انسانی را باعث این اشتباه می‌داند و در حال مکاتبه با مشتریانی که دچار این حادثه شده‌اند بوده و با کمیته مالی امنیتی و سازمان اطلاعاتی استرالیا در حال همکاری می‌باشد . تا به اینجا هیچ فعالیت غیر عادی در رابطه با این حسابهای بانکی مشاهده نشده است.

طبق گفته این بانک، در حدود ۶۰ درصد از مشتریان متأثر از این اشتباه، یا حسابهایشان را بسته بودند و یا اصلاً امسال از حسابهایشان استفاده نکرده بودند و ۱۹ هزار حساب دیگر نیز، موجودیشان کمتر از ۲ دلار بوده است.

Peter Coad، مدیر شعبه‌های بین‌المللی بانک ملی استرالیا در جمله‌ای گفت که مشتریان هیچ نیازی به اقدام خاصی در رابطه با حسابهای بانکی‌شان ندارند. ما در رابطه با مسأله پیش آمده متاسفیم و تلاش خواهیم کرد که فرایندهایمان را بهبود بخشیده و آن‌ها را در برابر حوادث این چنینی مقاوم‌تر کنیم.

منبع

مطلب پیشنهادی

ورایزون به دنبال کاهش قیمت نهایی یاهو می‌باشد

ظاهرا شرکت ارتباطاتی ورایزون (Verizon) که قرار بود یاهو را در آینده‌ ای نزدیک خریداری …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *